14 Kasım 2013 Perşembe

amsterdam'da 4 gün

kedilievintarzı

     sevgili eşim ile karar verdik;
     bundan böyle en azından birimizin doğum gününde gezmeye gideceğiz,


eşimin doğum günü ve durak şahane şehir amsterdam oldu.


                                      şanslıyız çünkü şahane kuzenimiz bize sıcak evini açtı.




    ve ilk akşamımız; kuzen
    bizi muhteşem lezzetli arjantine restoranına götürdü,etler gerçekten arjantin'den geliyormuş,


                               bir de ayağımı yerden kesen arjantin şarabı içirdi:)tavsiye ediyorum.


                                       
                   ömrünüz boyunca görmediğiniz türde ve sayıda bisiklet hemen her yerde.
  

         
gidiyoruz ama nereye
                           
                                     
                                                             müzeye

                                             şimdi de   pazar zamanı; balıklar,
                                          meyveler
                                          peynirler

                                          çiçekler

                                          hu huu; kanal gezisi başlasın
                                          kanal turu böyle de olur
                                          böyle de

                                          evler burada önemli;mesela kanal da ev

çok kapılı ev(çoğu böyle şaşırtıcı,hangi ev kimin?)

dünyanın en dar evi
burası da yeni yerleşim; bence sevimsiz evler,hatta kişiliksiz
burası nero
                                          denizcilik araştırma merkezi
                                           bu nedir böyle amannnnnnnn;anlat anlat bitmez
bahçenin yerlileri,çocukların sevgilileri
bu manzara oldukça fazla,tekerlekli sandalyede,sedye de hayatın tadından vazgeçmeyenler

                                ve kuzen bize yine yapacağını yaptı; şahane bir italyan restoranına götürdü
böyle profiterol az hatta çok az bulunur

bir daha gidesim var bu şehre













32 yorum:

  1. heeeey çok severim ya amsterdamı.
    bi daa gidince pudinglerinden de yiyiiin.
    bi deeeee yakındaki brugges'e gidiin.
    düzenli temiz şehir.
    dakik.
    insanlar gürültüsüz.
    bi de soğuk yaa.
    :)

    YanıtlaSil
  2. Yanıtlar
    1. 1000'den fazla fotoğraf var,etkileyici ve bol yağmurlu:)

      Sil
  3. Fotoğraflara baktıkça Amsterdam'a gidesim geldi. Çok güzel yerler. Ama şu sıralar bizim hiç bir plan yapmamamız gerek... Belki yaza:)

    YanıtlaSil
  4. En çok görmek istediğim şehirlerden! ne iyi etmişsiniz. Fotoğraflarda süper...

    YanıtlaSil
  5. bol bol pazar fotoğrafı var...ben de pek severim pazarı...
    seyahat etmek gibisi yoktur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pazardan daha iyisi yok bence de:))))))))
      diğer post'da inebolu pazarı var,onu da gördün mü?
      çok sevgiler

      Sil
  6. en fazla gitmek istediğim yer...
    ne güzel karar alıp gitmişsiniz süper...
    Allah bana da nasipetsin inşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. lütfen Bir Türkün Hollanda ile Imtihani'nı izle Aner şahane gezdiriyor hollandayı,okur öğrenir zevkine göre gidersin

      Sil
  7. Ayy ben bu yaziyi nasil gormemisim :( Cook begendim tum fotograflari begendim :) Harika olmus ! Cok eglendim okurken ne kadar guzel yazmissin ( kiskandimmm :) ) Saka bir yana cok cok begendim ^^ Bir daha geldiginde Hollandaya bulusalim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayyy,teşekkür ediyorum:)
      oraya gidip de seni görmezsem tüh olsun bana:)
      çok sevgiler,mutlu yıllar

      Sil
  8. Az once kizimi ugurladim Amsterdam'a..Umarim sizin kadar keyif alir ;) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oraya gidip de keyif almayacak ve de üşümeyecek kimse olamaz:)
      güle güle gitsin gelsin
      çok sevgiler,mutlu yıllar

      Sil
  9. Harika, bizim de sıradaki durağımız Viyana, sonra Amsterdamı çok istiyoruz bakalım. Seyahat deyince akan sular durur bizde, valizler beş dakikada hazır edilir :) Ahh şimdi yine canım istedi yurtdışı seyahatini :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sabırsızlıkla viyana gezisi postunu bekliyorum,gezmek olsunda benim için:)
      ancak amsterdam tekrar görmeyi arzu ettiğim bir şehir.

      Sil
  10. Eski bir yayin ama olsuuun ben simdi geldim ziyarete..her zaman mutlu keyifli gezileriniz olsun..Argentina sarabi benim favorilerimdendir ya ordan yada Sili den olacak..bulursaniz Sili de tavsiye ederim:)) gitmek istedigim sehirtlerden biri bir gun umarim bende boyle guzel resimler cektirebilirim orada:)) sevgiler..(aslinda karalahana corba tarifin varmi diye bakiyordum:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tavsiyelerinizi küpe yapıyorum kulağıma peşine düşeceğim şili'nin. umarım gidersiniz şahane bir şehir bence.
      sizin için tarif kayınvalidem den aldım,size yazdım.
      çok sevgiler

      Sil
  11. Merhaba
    Çok güzel anlatmışsınız, resimler ve kısa tanıtımlar. Pazarlarını bende seviyorum başka ülkelerin,şehirlerin. Daha çok bilgi sahibi oluyor insan şehrin yaşayanları hakkında.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısın,nasıl bir yerde olduğunu anlıyorsun gündelik yaşamın içinde olunca

      Sil
  12. çok güzel bir post!Daha önce gitmediğimiz yada gittiğimiz bir yeri başkasının gözünden görmek anlamak beni çok heyecanlandırıyor.Ellerine sağlık mutluluğunuz hiç eksilmesin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler:)
      gezilmesi çok zevkli bir şehir

      Sil
  13. Çok güzel anlatmışsın Amsterdam'ı :) Tabi kuzen olunca daha iyi geziliyor ,bi de zaman uzun olunca :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısın,ama daha uzun zamanlar lazım
      senin sonraki güzelliklerini bekliyorum

      Sil
  14. Amsterdam güzeldir,özeldir,bende cok severim,Aralik`ta halamiza Hollanda`ya insallah,Deep ìn bahsettigi pudinglerin de hastasiyiz:)) Insallah sizde tekrar gidersiniz!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o kadar çok isterim ki yeniden orada olmayı:))
      aralık sizin için ne güzel bir ay olmuştur:))
      umarım bize de gitmek nasip olur
      sevgiler

      Sil
  15. Çok güzel bir şehir... Ben de geçen yıl gitmiştim ve çok sevmiştim... Ne güzel fotoğraflar... Sevgiler...

    YanıtlaSil