20 Aralık 2013 Cuma

bu kek babamı yakalar mı?

kedilievintarzı

                  84 yaşındaki babam çay saatini kekle çok sever

o yemekten ben yapmaktan sıkılmayalım diye her defasında değişik tatlar yapmaya çalışıyorum


evde kurukayısı(biraz suda bekletip 4'e böldüm),kuru üzüm vardı,
1 limonun kabuğunu rendeledim


3 yumurta 1 bardak toz şeker mikserde çırptım
üzerine 1,5 bardak kadar un,1 paket kabartma tozu katarak havalandırdım
1 bardak kadar tereyağ sıvı yağ karıştırılmış ekleyip
çırpmaya devam ettim


diğer kab içinde
3 kaşık kadar kakao(veya zevke göre)1/2 bardak ılık süte karışsın,içinde erisin diye bıraktım




yağlanmış kek kalıbına mikserde çırpılmış malzemeleri boca ettim



 1 bardak kadar unu havalandırıp,kuru malzemelerle karıştırdım yolladım
miksere,
ardından kakaolu sütü devirdim, hepsi mikserde bi güzel karıştı
kek kalıbındaki diğer karışımın üstüne döküverdim,
çatalla şöyle üstten üstten hamuru renklendirip,kuru malzemeyi de dağıttım.


hepsinin sonu aynı,hayde160C fırına
daha önce hiç yapmadığım için meraktan ölüyorum



sonuç;
vanilya koymalıydım,hamuru biraz daha cıvık olmalıydı,ceviz de ekleyebilirdim
bak o zaman uçmuştu.
yine de kuru kayısı ıslanıp yumuşayıp kakao ile birleşince çok şahane oluyor.
:)
denerseniz afiyet olsun
çok sevgiler

12 yorum:

  1. eline sağlık,yakın olsaydık da bağlantıyı koparmasaydık iyiydi yaa ::)

    Şadiye

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım arkadaşım,ben de seni özlüyorum:(

      Sil
  2. Afiyet olsun babaciginiza,bende de durum ayni,yaninda birseyler varsa cay icerim yoksa hic,sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)çayın da kekin de tadı böyle çıkıyor di mi!
      babam çay içer keki de şart koşar:)) o varolsun ben kek yapayım:)

      Sil
  3. Of canım ellerine sağlık ama benim aklım hala mantıda desem :)
    Yapmadım bu ara yine tam başlıyacağım sağlıklı yemeğe derken koyverdim.
    AMa ayda bir 1 tabak mantıdan zarar gelmez :)
    Neyse daha fazla düşünmemek için gidip 1 bardak soğuk su içim ben :)
    Öpüyorum...

    YanıtlaSil
  4. Babaciginizla hep keyifli guzel cay icmeler-kek yemeler olsun. Elinize saglik bencede yakalar:)

    YanıtlaSil
  5. kek çok güzel görünüyor ama bu gidişle ailece kilo alacağız:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben aldım ya:)
      'yaşasın kötülük'
      çok sevgiler

      Sil