23 Mayıs 2014 Cuma

mısır kabuğu yatağında haşlama

kedilievintarzı


zamanı geldi,oofff! mısır bu,boru mu?


semt pazarından almışın,
sakallarını ayıklamışın,yıkayıp paklamışın;
buraya kadar herşey tamam:)


temiz pak olan koçan kabuklarını da bi güzel yıkamışın.

püf burada:)))
tencereye önce mısırları dizmişin,
üzerine kabukları dizmişin,
suyunu da koymuşun,
tencereyi de ocaküstüne koymuşun:)


kapağı kapalı tıkır tıkır kaynamış,
o lezzet nedir öyle?


mısır karşısında tabiri caizse, 
ciğer kedi durumunda olanları çok iyi anlarım:)))


afiyet olsun:))

huzurluhaftasonu

36 yorum:

  1. Iıımm!.. nefis nefis. ben de hep böyle yaparım ama bu yıl daha nasip olmadı. bi pazara bakayım hafta sonu, özendim... ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bak bak,başlamış valla,benim pazarcım şahane enginar ve şahane mısır getiriyor.:))

      Sil
  2. Ellerine sağlık :)
    Herşey kendi elin değince daha güzel oluyor gerçekten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şeyma,
      ne çok birikimin var senin:)) annene söyle seni alan yaşadı:)))))))))))))))))))))))

      Sil
  3. Yaaa nasıl canım çekti Havva ablacığım, afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  4. mısırın közlenmişini çok severim, afiyet olsun....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)
      o'da ayrı lezzet valla,patlamışı da hepisi de çok güzel:)
      sevgiler

      Sil
  5. Ellerine sağlık canım. Tek bir tezgahta sayılı vardı. İyice artınca bol bol yeriz artık.
    Mauvvvv

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. var ya gülay iste hemen kargo hizmetinde tamam mı!
      sevgiler cancazım

      Sil
  6. Ayy yazın Ayvalıkta gece 1 2 gibi yerdik hep gerçi ben hep közlenmiş yerdim (: Çok canım çekti şimdi (: Ellerine sağlıık (:

    YanıtlaSil
  7. Ama ama ama henüz mısır vakti değil ki! Ama canım çekti, aş erdim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nası ya? ama ben pazardan aldım,ayyy kendimi suçlu hissettim şimdi!

      Sil
  8. Uf ya gdo mdo onun da cılkını çıkarttılar, en sevdiğim şeydir kendisi:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. handan
      mısır benim ana yemeğim bile olabilir:))

      Sil
  9. Ooooo afiyet bal şeker olsun. Ağzımızın sularını akıttın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)),anneme çeyrek verdim,diğer parçaları tabakta,1 parçası benim elimde:)
      elindekini bitirip hemen bendekini aldı:)
      bastım kahkahayı:))

      Sil
  10. mmmmmm..nefisss...Ülkelerden en sevdiğim Mısır değil ama yaza ait olanlardan en sevdiğim 1-2 şeyden biri mısır.Tarif fotolar haarika. Bi deneyeceğim böyle pişirmeyi

    YanıtlaSil
  11. öyle güzel anlatmışsınki canım şimdi yapasım geldi.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Havva ablacım canımızı çektirdiniz vallahi, bilemem! :)

    Mmmm... mısır... ama taneleri dişimin arasına kaçınca ve çıkmayınca sinirimi bozuyor! :)

    bu arada yeni serime bekliyorum, e haydi ama!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa,genç adam sen bi diş hekimine git:))mısır yemekten vaz geçme:))

      Sil
  13. Pek bi severim :))) Ellerinize sağlık;)

    YanıtlaSil
  14. aaa ben hergün yiyorum sokakta ya. evde yapmadım hiç. sıraya koydum bi gün haşlanmış bi gün közlenmiş yiyom :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa senin gibi marifetli nası yapmaz?
      şaşırdım:))

      Sil
  15. Eylül mısırı gördü..Anne buraya gidelim mi dedi..Misafir kabul ediyonmu canım..Ana-kız bayılırız mısıra.. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  16. İki haftadır muhtelif yerlerde karşıma çıkıyor, kokusuyla bilinçaltıma "gel,gel" mesajları yollasa da direniyorum.

    YanıtlaSil