1 Mart 2015 Pazar

karabuğday



tanıştırayım;karabuğday!
kendisi benim için de yenidir:)
ne yapmalı,ne yapmalı dedim,bir miktar haşladım.


yoğurtlu buğday çorbasına karar verdim,
damağı alıştırmak için çorba versiyonu bana göre en ideali:)
terbiye için yumurta çıkarmıştım aklıma kokusu gelince,
limon ve undan yana tercih yaptım,
siz dilerseniz yumurta kullanabilirsiniz.


derindondurucu da haşlanmış nohut bulundurmak iyi oluyor:)


itiraf ediyorum karabuğdayı bi kaç gün önce haşlamış, 
ne yapacağıma karar veremeyip,buzdolabına koymuştum,
havalar beni çarpıp hastalık modu ilerleyince çorba oldu:))
yoğurt çorbası her zaman kurtarıcı bizim evde,
hatta bir öğünü tek başına kurtarır!
nohutu da ilave edince lezzeti artacak:)


terbiyesi için;
yarım limon suyuna 1 dolu kaşık tambuğday unu karışır,
ve bu karışım 1 kase yada daha fazla yoğurtla birleşir.
kaynamış ve kıvama gelmiş buğday ve nohut'a karışmadan, 
alıştırmak için bi kaşık suyundan alıp karıştırıp,
sonra yine bi kaşık daha,bi kaç kere tekrarlanır ki,
tencerede bi araya gelince yabancılık çekip, 
bi kenara ayrılmasın!


diğer tarafda ise tereyağ erisin,
içine pul biber girsin,
mis koksun derken nane mevzuya katılsın,
bütünlük sağlansın:)


önce terbiye eklensin azar azar karıştıra karıştıra,
tıkırdayınca tuzu konsun.
(daha önce olmaz tuz,terbiyeyi kabul etmez çorba çünkü!)
şimdi sıra sosa geldi:)nası da güzel kokuyor:)


gitti balığın üzerine kondu!
bundan kayınvalideye yok!
çünkü evde yok,kızçesine gitti bikaç günlüğüne:)
ama eşim bayıldı,çakır'ımda :))
:))
bahar çarpmadan sağlıkla güzel hafta olsun.
:)
çok sevgiler

45 yorum:

  1. Havvacığım....sizede en güzelliklerle dolu bir hafta diliyorum....veee ellerine sağlık diyorum.çok güzel çorbadan bende bir kase içtim.çok lezizdi.nohuttan bende hep pişirir dolap'a koyarım..gerçekten kurtarıcı olur.sevgilerimle emel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler emel:))
      afiyet olsun :))
      çokk sevgiler ve mutlu hafta olsun:)

      Sil
  2. Havvam çok severim yoğurtlu buğday çorbasını...uzun zaman olmuştu yapmayalı
    Yarın bende yapayım..Çok ta güzel anlatmışsın...Canım çekti valla..Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Caniiim cok guzel hepsi dondurucun da oyleee :) ama gecmis olsun alerji donemi basliyor:( onden alınabilecek tedbirler var midir ki :(♥♥♥♥♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. başkanım,bi takım ilaçlar falan almak gerekiyor işte,yada gidelim buaralardannnnn
      srvgilrt

      Sil
  4. Havvacığım, çorban harika olmuş,
    Kokusu buralara kadar geldi.
    Ellerine sağlık, karabuğday ve nohut çok lezzetlidir. Çorbalarda lezzete lezzet katar.
    Bizde çorbalarda mutlaka nohut vardır.
    Ellerine sağlık, sevgiler, Pırıl.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hımmm,demek onca yolu aştı:))çok sevindim:)
      çok sevgiler

      Sil
  5. Harika olmuş bu çorba:) İştahım kabardı itiraf etmeliyim hatta ağzım sulandı:)
    O balık ah o balık! Ellerine sağlık:)
    Bu hafta ışıl ışıl geçsin senin için, öperim çok:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tuba ne güzel bir dua bu,
      senin haftannda parlasın
      sevgiler

      Sil
  6. Kıvamı da tam tutturmuşsun kanımca.
    Severim ben böyle tatları, deneyeceğim.
    Nicedir de yeni bir lezzet,denenmemiş bir tat girmemişti damağıma..hoşuma gitti valla
    Ellerine sağlık Havva'cım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım yapmış ve sevmişsindir kadriye:))

      Sil
  7. yayla çorbasını çok severim.. terbiyesi ilginç geldi deneyeceğim:)
    afiyet bal şeker olsun.
    bide öperim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaya gibi de değil gibi de:)
      denense kesin iyi olur gibi de:))

      Sil
  8. Balığın omuzlarına şimdiden yük bindi, fon olmak zor iş : ) Havva, bu üşengeç bünyeyi yemek yapmaya teşvik ediyorsun yav.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay çok tatlısın:)
      hadi o zaman damak zevkine yol alalım:)

      Sil
  9. Ellerinize sağlık, hem lezzetli hem de besleyici duruyor...

    YanıtlaSil
  10. hımmm yenir bu denerim tımıms :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. denersin ve düşüncelerini,hatta kendine özgü tarifini yazarsın bence:)

      Sil
  11. Karabuğdayı Kiev'de tanıdım bende Havva.Orada çok kullanılırmış. En çok pilavını yapıyorlar. Acayip tok tutuyor. Sonra internette araştırdığımda rejim yaptıklarını öğrendim. Hatta yağsız haşlayıp acıktıkça yiyorlarmış ve haftada 4-5 kilo veriyorlarmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet acayip tok tutuyor,tadı da şahane bence:)

      Sil
  12. Ohh valla harika görünüyor ya. Bugün yine soğuk bir güne uyandık. Biz ailecek sabahları da çorba içmeyi pek severiz. Şimdi bu çorba olsa ne içerdim sıcacık:) Tereyağlı kırmızı biberli de oldu mu yeme de yanında yat yani. Ellerine sağlık. Bende normal buğday var onunla da deneyebilirim aslında. Dün de ben sebze kurulu tarhana çorbası yaptım, kırmızı biber de koydum. Ama yoğurt çorbasının yeri de ayrı. Bir de maraş tarhanası bilir misin, ayy denedim bayıldım ya bak denemediysen ondan mutlaka al dene. Bana da antepli bir arkadaşım tarif etti doyamadım içmelere, tarhandan çok yoğurt çorbasına benziyor ama tadı şahane. Neyse öğlen bir sıcak çorba içeyim iyi gelir, iliklerim ısınsın yaa üşüdüm:)
    Bir de normal buğday aldıracağım zaman buradaki çocuklar yanlış almışlar koyu renk toz gibi ama ufak taneli bir buğday getirmişler ne yapayım bilemedim, seninki gibi iri taneli değil, biliyor musun ondan bir şey yapılır mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tuğba,
      buğday da olur,ben deyaparım,ancak karabuğdayın tadı farklı denemelisin bence,
      bu arada maraş tarhanasını hiç bilmiyorum ama peşine düşeceğim emin ol!
      bu arada buğday buğdaydır,bişeyler yapılır bence,bu tarifi senin buğdayla dene bakalım güzel arkadaşım:)
      çok sevgiler

      Sil
  13. kara buğdayı hiç kullanmadım, sadece keşkeklik ve aşure için olanı kullanıyor ve çok seviyoruz. ne güzel senden hep farlık lezzetler öğreniyoruz. denemek gerek çorban nefis görünüyor. ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özlem sahiden nefis oldu
      belki kızlar da beğenir,dene istersen:)

      Sil
  14. mmm..mise benziyor..mutlu haftalaarr
    http://loveandsmile.wordpress.com/

    YanıtlaSil
  15. Oh mis, ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  16. Bizim evin sihirli çorbası bu, hastalanan sihirli çorba ister hemen :)
    Afiyet şifa olsun :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa ben yeni keşfettim,demek geç kalmışım,olsun geç olsun güç olmasın!

      Sil
  17. İnstagramda gördüm bayıldım....çok iştah açıcı....sevgini katmışsın belli sevgiler :)

    YanıtlaSil
  18. Normalini kullanıp yaparım çorba ama bunu hiç denemedim ama eminim güzel olmuştur sen yaptıysan:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel oldu valla!,tavsiye ediyorum,değişik bi lezzet:)

      Sil
  19. ben de almıştım ama esmer bulgur diye sattılar bana, hiç denemedim. bulgur pilavı yapmak istiyorum. öyle duruyor bir köşede. çorba candır.ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yap çorbayı da,pilavı da ayşencim,lezzetli,10 numara!

      Sil
  20. sevgili havvacim,,,nerelerde diye dolastim ..ta buralarda buldum kendimi:)
    corbami ictim,,,baliklari hayretle izledim
    cok sevimliler...uzun uzun bir yorum yazarken ...
    nereye gidiyor anlamiyorum bazen bakiyorum hoppppppp yok oluyor
    neyse iyisin sevindim....opuyorum selamlarimi birakiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cihan abla teşekkür ediyorum öncelikle hoşgeldin:)
      bazen hayatımın meşguliyetinin ip ucunu kaçırıyor,baş edemiyorum:( sonra toparlıyorum,ondandır sanırım!

      Sil
  21. Ben de bugün kızıl buğday gördüm, ne yapacağımı bilmeden aldım. Senden gördüğüm üzere çorba ile başlamak iyi fikir.
    Nefis görünüyor, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vay be!
      bir de kızıl buğday çıktı başımıza! vay!

      Sil
  22. yemek yapmayı son yıllarda evdeki seçme durumlarından dolayı pek sevmez oldum.ama sayfana gelince saki sihirli bir durum var gibi aşka geliyorum :))

    YanıtlaSil