10 Haziran 2015 Çarşamba

durup dururken memleketin çeşitli yerlerinden


hiçbiyerden eksik olmayan çakır efendi keyifteyken, 
ben çalıştım:)


çökeleğimiz malatya'dan,geldi,napalım şimdi;börek:)



içine saros bahçemizin maydanozu,dereotu kıyıldı.
biraz tuz,biraz pul biber lezzete katıldı:)
sosuna gelirsek;
1/2 paket krema(yarısını kek için kullanmıştım)
4-5 kaşık yoğurt,2-3 kaşık sıvı yağ,


düzce'den gelen yumurtanın beyazı(sarısı üzerine sürülecek),
su ile incelterek bi güzel çırpıldı(bu sos tarafımdan uyduruldu)


8'e bölünen yufka sosla ıslatıldı,
iç malzemesi konarak sigara böreği şeklinde sarıldı:)
yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizildi.


yumurta sarısıda azıcık su ve sıvı yağ ile inceltildi,


gerçek köy yumurtasının rengi de lezzeti de mükemmel,
sağolasın fisuncuğum sayende:)


yarısı çörekotu,
yarısı da susamla(bodrum'dan ayşecim göndermişti)
süslendi:)


170 derecede bu hale geldi:)
ortadaki ayrık mide'de:)
:)
haftaortası da lezzetlensin
:)
çok sevgiler



21 yorum:

  1. Çıtır çıtır, susamlı ve çörek otlu mis kokulu börekler, baştan çıkarıcı:)) Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Bu saatte görmem hic iyi olmadi :) nefis gözüküyor.yumurtanin sarisiyla nar gibi kizarmis, Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule benim ise yapmam iyi olmadı😊
      Teşekkürler

      Sil
  3. Aynısından annemde yapar :D Patatesli, kıymalı ve ıspanaklı çeşitlerinden çok yedim. Gene yiyesim geldi :D Elinize sağlık efendim.

    YanıtlaSil
  4. bende tart var. bir olup yesek, belki çay demlemiş olan bir blogger komşumuz vardır.

    YanıtlaSil
  5. Ama bu bana yapılır mı? :)

    YanıtlaSil
  6. Bende de çilekli yaz keki var...eee yanına da semaverde çay yaparım...:) Toplaşın kızlar :)
    Havvam memleket böreği olmuş..ayrıcada resmen konuşmuş:) Hafta sonu özel sosunla yapılacak kuzulara:) Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Hiç abartmıyorum, şahane görünüyor börekler,mis gibi... Ellerinize sağlık ( Bu arada bu börek, seçim atmosferine pek bi uygun olmuş - gündem böreği mübarek :-))

    YanıtlaSil
  8. Elinize sağlık afiyet olsun.
    Krema denemedim hiç böreklerde eminim ayrı bir lezzet katmıştır.

    YanıtlaSil
  9. ohh mis gibi çayımın yanına aldım bir tane:)
    sahiden o yumurtanın rengi nasıl güzel öyle..
    afiyetle,

    YanıtlaSil
  10. Bu güzel börekleri yerim ben! Ne de güzel poz vermisler! Ellerine kollarina saglik Havvacim,Cakirà da sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Ay valla canım istedi. tarif değişikmiş kremalı falan pek güzel. Evde milattan kalan ama hala bozulmayan uyduruk üçgen yufkalarım var. Bir daha bulamadığım için gözüm gibi bakıyorum bitme tarihine kadar olan bu süreçte. Yarınki kahvaltıya biraz sarayım bari:) Ben sigara böreğinin içinde çökelekten çok kaşar ve pastırma seven bir cinsim paçanga tarzı yani bir de normal beyaz peynir severim. Ama memleket çökeleği de güzel olur bilirim:) Afiyetler olsun.
    Sevgiler
    Aaaa unutmadan yumurtanın sarısının maşallahı varmış boyamışsın gibi resmen ne güzel:)

    YanıtlaSil
  12. Offf feci canım çekti yaaaaaaaaaa beni bi gün çaya çağır ve pişir :) ben de tatlı bişiler getireyim.. sohbet edelim. Kubilay' ım etrafı kurcalasın .. ben kediden tırsak tırsak temkinli oturayım :)
    :)
    http://loveandsmile.wordpress.com/

    YanıtlaSil
  13. ellerine sağlık canım. çok özledim buraları ve sizleri :)
    mauvv

    YanıtlaSil
  14. oh oh maşallah maşallah hayat böyle güzel işteee :)

    YanıtlaSil
  15. Havva'cigim mimlendiniz :) Mim sorulari blogta. Mimi cevaplamak isteyenlerin linkini postta sonradan yazacagim.Sevgilerle

    YanıtlaSil
  16. Müsait bir zamanınızda nurdan.kanber@gmail adresinden bana merhaba der misiniz? Size gönderecek şablonlarım var :D

    Güzel bir haftasonu dileklerimle♥

    YanıtlaSil
  17. Çıtır çıtır nefis görünüyor.Bu arada yumurtanın köy yumurtası olduğu fotoğraflardan bie belli. :)
    Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  18. Yanina da mis gibi bi cay ohh afiyet olsun ellerine saglik

    YanıtlaSil
  19. Malzemeler super, sonucu da harika olmus, afiyet olsun :)

    YanıtlaSil