23 Haziran 2016 Perşembe

arnavutluk şaşkını



Balkan Turumuzun 4.gününde Arnavutluk Tiran'dayız.
(tıkla lütfen) Makedonya'nın masal gibi doğal güzelliklerinden geçip,şahane Ohrid'e kıyısı olan Arnavutluk'a ulaştık.
 20.yüzyıl boyunca savaşlar arasında kalmış,
40 yıl boyunca Enver Hoxha'nın diktatörlük rejimini yaşamış 
dağlık ülkede 
panaromik denecek bir bakışla yarım gün geçirdik.


2.dünya savaşından sonra Arnavutluk'a kominizmi getiren, 
içine kapanık,hiç dış borç almayan,dini yasaklayan,kilise ve camileri kapatan ölümü 1985 yılına kadar ülkesini yönetmiştir Enver Hoxha.


Arnavutluk için diğer çok önemli kişi ise;İskender Bey.
Osmanlı Sarayına rehin olarak giden Gergi müslüman olup,İskender adını alır,Osmanlı için savaşır,başarılar kazanır.
Ve memleketine döner,
Osmanlıya karşı Arnavutluğu yaşadığı sürece korur.


geçmiş ve şimdiki Tiran'dan izlenimler.


kalabalık olmayan sokaklarda yaşlılar huzurlu bir sohbet içinde, çingeneler parklarda yayılmış,


yemek molasından dönen şık kadınlar yanımızdan mis gibi parfüm kokusunu da bırakarak işyerlerine geçiyor,abartmıyorum her kadın.


ık alanda çalışan kadınlar da gülümsüyor,turistler de,
ülkemizle karşılaştırdığımda bir huzur havası var burada.


Arnavutların şeklini süt şişesine benzettikleri 
'adalet bakanlığı' binası inşaatı;süt gibi temiz anlamına gelsin diyeymiş!


 öğle yemeğimizin üzerine 'Balkan tatlısı' diye bildiğimiz,
İtalyan işgalinden sonra Arnavutların da bol bol yaptığı 
aslı İtalyan olan'trileçe' yedik.
Valla Gaziosmanpaşa meydanında EKOL pastanesinde şahanesi var,
İtalya'yı bilmem ama Arnavutlar bana beğendiremedi:))


sabah kahvaltısından ardından (tıkla lütfen)Ohrid Gölü'nün doğduğu St.Naum turundan sonra yollara düşüp Tiran'a geldik,yukarıda gördüklerinizi gezip dolaştık,yemeğimizi yedik, biraz foto,sonra İşkodra'ya otele.
doğrusu böyle uzun kilometreler deli işi bi daha asla demiştim,
ama şimdi olsa gene gitsem diyorum:))

devamı Karadağ olarak gelecek:))

çok sevgiler ve mutluhaftasonu
:)














20 yorum:

  1. İlk önce yorulup pestili çıkıyor insanın ama sonra o tat yeniden büyülüyor galiba insanı :)

    Süt gibi temiz bir Adalet Bakanlığı bize de kısmet olur inşallah :)

    Sakin bir kent havası var evet fotoğraflarda. Huzur var.

    Sevgiler ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabi işin içinde egzajere ederek durum kurtarma halleri de var yani:))
      bu dünyanın çivisi çıkmış,heryer menfaati kötüye kullananlarla dolu canım.
      dualarına aminnn diyorum tüm kalbimle.
      gezmek sahiden de büyülü bişey.
      sevgiler

      Sil
  2. Hatırladım, biz okuldayken Arnavutluk dışarıyla hiç alakası olmayan bir ülkeydi :)

    Bu huzur ortamı bir bizde yok sanki. Ah ah..

    Vallahi iyi yol yapmışsınız, biz de yorulmadan geziyoruz ne güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet Handan,bize böyle kendine müstesna bi ülke gibi anlattılar,ama biz anladık tabi dikdatörlük neymiş.
      inanılmaz yoruldum ben,her köşede fırsatta uyudum valla:)
      sevgiler

      Sil
  3. Her şey muhteşem görünüyor. Sayfana ulaşmakta güçlük çektim ama sonunda açtım:) İnternet ağı ile ilgili bir yavaşlama olduğunu sanıyorum. Tekrar paylaşımına dönecek olursam, çok güzel bir gezi yazısı olmuş. Görseller harika. Keyfiniz daim olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ediyorum,tabi gezmek yazmaktan daha güzel benim için:)))
      çok sevgiler

      Sil
  4. Ya Havva'cım ben de Balkan gezisinde Arnavutluk'a uğramıştım ama beğenmemiştim.Hele İşkodra çok fenaydı.Ama Karadağ'a bayılmıştım yazını sabırsızlıkla bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabi Makedonya'dan sonra bi sarsılıyo insan,aa bunlar komşu,aynı gölü de kullanıyor,nası bu kadar zıt bi durum olabilir diye!
      ama hırpalanmış bi yaşam var tabi,parasızlık,yöneticilerin hırsı,vb. bildiğimiz şeyler yani:)
      Karadağ'a bende bayıldım:)
      sevgiler

      Sil
  5. Bizim bakanlık da yakında ayakkabı kutusu şeklinde bir binaya taşınırsa hiç şaşmam!
    Güzel yerler gezmişsiniz. Yorucu olsa da değiyor değil mi? Gezmek görmek güzel.
    Güzel bir hafta sonu dilerim ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deniz,işin aslı bu konuda onlar da ak mak,süt müt deyip durum kurtarmaya çalışıyor,aynı dertlere sahibiz:))
      amaaa gezmek gibisi,görmek,tatmak gibisi yok valla,hadi deseler düşücem yollara:))
      sevgiler

      Sil
  6. Karadağ muhteşemdi , bir daha olsa yine giderim ama Arnavutluk " ı ıhhh! "

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah evet Nilgün,Karadağ sahiden muhteşem! yine gitsem yine gitsem:)
      Arnavutluk çileli bi memleket,kendimizle karşılaştırmamam elde değil.Enver Hoca geçmiş diye bişey bırakmamış,yıkmış,yıkmış.ama insanların hamuru kolay kolay yıkılmıyor.ben yumuşacık bakışlı,gülümseyen ve güzel kokan insanlarla karşılaştım kaldığım kısacık sürede.
      sevgiler çok.

      Sil
  7. benim dedem arnavut asıllı ama makedonya gostivar doğumlu, annem yunanistan gümülcine den babaannem bulgaristan filibe den yani havvacığım memleketcazımızdasın. pek bi heyecanla izliyorum paylaştıklarını. ne de olsa dede toprakları...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne müthiş bi genetik:)
      Balkan coşku dolu bi yer ve güzel memleketler.
      doğrusu Makedonya'nın doğal güzelliklerinden sonra Arnavutluk ilk bakışta cazip gelmiyor.ne var ne yok yıkmış ya Enver Hoca:( yine de güzel bir kültürü olduğu belli:)
      sevgiler Ayşencim:)

      Sil
  8. Sakin huzur veriyor insana iyi ki gitmişsiniz çok keyifli bir yazı biz de gitmiş kadar olduk :))

    YanıtlaSil
  9. Merhaba Havvacim!Arnavutluk a ,Tiran a giden cokmkisi oluyor ve hep ayni seyleri söylüyorlar!Huzur o kadar önemli ki!

    Artik sik sik ugrucam sayafana ,hepinizi cok özledim,simdilik hoscakal,sevgiler canim...

    YanıtlaSil
  10. İşkodra'da göl kıyısına gitmeyin, çok sinek var:-)
    Fakat bir italyan rest. var, pizzası çok güzeldi sineklere rağmen:-)
    Tiran sıradan, sıkıcı ve kalabalık gelmişti. Aynı yerleri dolaşıyorsunuz, farklı bakış açısı güzel oluyor.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  11. bu da benden:)
    https://www.youtube.com/watch?v=3Y_TjI6rZAw

    YanıtlaSil
  12. ayyy bizim jysra reçani'yi de görseydiin ordaaa. :)

    YanıtlaSil